24 Temmuz 2012 Salı

Sezon öncesinde Beşiktaş


Yönetim değişimi,borçlar,şike soruşturması derken içinden çıkılmaz bir bataklığa düşen Siyah-Beyazlılarda tüm bunlara rağmen sezon öncesi hazırlıkları tüm hızıyla devam ediyor.Guti'nin Türkiye'den giderken söylediği o sözü hatırlatarak yazıya başlamak istiyorum: "Beşiktaş, amatörler tarafından yönetilen profesyonel bir kulüp."Bu sözleriyle gelecekte yaşanabilecek sıkıntıların sinyalini vermişti İspanyol yıldız.

Nitekim dedikleri çıkmaya devam ediyor.Eski yönetimden kalan deyim yerindeyse dağ gibi borçları ödemeye çalışan Beşiktaş bir yandan da yeni sezona hazırlanmaya çalışıyor.Transfer konusunda geçtiğimiz 2 sezona nazaran daha seçici ve az maliyetli oyunculara yönelen bir Beşiktaş görüyoruz.Öncelikle Samet Aybaba'nın bu sezon için belirleyeceği hedefin gerçekçi bir hedef olması gerekir diye düşünüyorum.Zaten Beşiktaş taraftarı en kötü günde bile takımın arkasında olmaya devam edecektir.Saha içindeki takımın başarısı öncelikli durumdadır, ancak bu sezona özel olarak Beşiktaş için mücadele seviyesi üst düzey oyuncular kadroya daha sıkı tutunacaktır diye düşünüyorum.

Gelelim Siyah-Beyazlıların yaptığı transferlere.Berat Çetinkaya,Mehmet Akgün,Oğuzhan Özyakup,Olcay Şahan,Uğur Boral ve Samet Aybaba.Tüm bu isimleri göz önünde bulundurduğumuz zaman Beşiktaş'ın transfer politikasının gençleştirme yönünde olduğunu görmek çokta zor değil.Tabi bu gençleştirme operasyonunu doğru bir şekilde gerçekleştirmek ve adım adım ilerlemek lazım.Samet hoca ve ekibi büyük ihtimalle bu gençler için takım içinde gerekli uyum ortamını sağlamıştır.Gençlerin yanı sıra son zamanlarda moda olan Alman-Türk oyuncularından Olcay Şahan'ı da kadrosuna kattı Beşiktaş.Alacağı ücret ne kadar tartışılsa bile henüz izlemediğimiz ve belki de Beşiktaş'ın önemli derecede verim alacağı bir oyuncuyu bu şekilde eleştirerek yıldırmak çok yanlış bence.Aynı zamanda deneyimli oyuncu olarak görebileceğimiz Uğur Boral'ı da kadrosuna dahil etti Kara Kartallar.


Ligin başlamasına neredeyse 1 aydan daha az bir süre kala halen Portekizlilerin durumunun netleşmemesi Beşiktaş taraftarının ve benim en fazla merak ettiğim durumlardan biri.Bana kalacak olursa Fernandes dışında tüm Portekizlilerle yolların ayrılması gerekir.Hiç bir Beşiktaş taraftarı kusura bakmasın ama Quaresma'nın "feda" etmesi Beşiktaş'ın hayrına değil tam tersi zararına olur.Almeida ve Simao'nun ise ne durumda olduğu belirsiz ancak 4 Portekizliden hangisi diye sorarsanız herhalde herkes Fernandes'i isteyecektir.

Yani yazıyı şöyle toparlayacak olursak Beşiktaş'ın bu sezon hedefi şampiyonluk olabilir yine fakat bu çok gerçekçi bir yaklaşım olmayabilir.O nedenle hedef yeni "Metin-Ali-Feyyaz"lar yetiştirmek olmalıdır.Bunu gerçekleştirmek açısından bundan daha uygun bir sezon olamazdı bence.Samet hocanın kafasında ne var bilemiyorum ama Beşiktaş için şimdi tam zamanı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder